KIES VOOR JE EIGEN GELUK

Moeite met opstaan? – Na deze tips niet meer!

MOEITE MET OPSTAAN? – NA HET LEZEN VAN DEZE TIPS NIET MEER!

Heb jij bijna elke morgen moeite met opstaan? Voel je je al aan het begin van de dag moe, uitgeput en lusteloos? Dan zijn deze tips echt iets voor jou! Deze tips helpen je namelijk om elke dag vol energie op te kunnen staan. Zo spring je binnenkort elke dag je bed uit en kun je je eigen geluk achterna.

1. STOP MET SNOOZEN

Het is soms zo verleidelijk om de snooze knop op je wekker in te drukken en je nog even om te draaien. Alleen nadat je je nog even omgedraaid hebt wordt je vaak veel vermoeider wakker. Dit komt doordat we onze hormooncyclus hierdoor kunnen verstoren. Het is dus beter om je wekker gewoon 15 minuten later te zetten in plaats van te snoozen.

stop met snoozen

stop met snoozen

2. GOOI DE GORDIJNEN OPEN

Kunstmatig of natuurlijk licht helpt ons lichaam om zo goed mogelijk wakker te worden. Het licht activeert namelijk bepaalde hormonen die ervoor zorgen dat we wakker worden. Wanneer we dus in een donkere kamer blijven liggen worden we eigenlijk niet goed wakker. Dus gooi je gordijnen open en laat het licht je kamer in stromen.

Doe elke dag iets leuks of zinvols

3. DOE ELKE DAG IETS LEUKS OF ZINVOLS

Ken je het gevoel dat je s’ochtends als kind stond te trappelen om een dagje naar de Efteling of de dierentuin te gaan? Als je dat gevoel elke dag kunt oproepen wordt opstaan een stuk makkelijker! Probeer er daarom elke dag voor te zorgen dat je iets heb om voor op te staan. Dit kan je werk zijn, maar ook een gezellig familie uitje of het uitvoeren van vrijwilligerswerk. Het kan van alles zijn, zolang jij maar zin krijgt op te staan.

4. RUSTIG AAN OPSTAAN

Veel mensen nemen s’ochtends maar net genoeg tijd om hun bed uit te rollen en zichzelf klaar te maken om de deur uit te gaan. Een gemiste kans als je het mij vraagt. Het geeft namelijk zoveel rust als je rustig op kunt staan en even een momentje voor jezelf neemt om wakker te worden. Probeer daarom eens 15 min. eerder op te staan en neem de tijd voor jezelf. Je kunt de dag doornemen, even genieten van een heerlijke kop thee of mediteren.

5. START DE DAG MET EEN ZONNEGROET OF GA JOGGEN

De meeste onderzoekers zijn het er wel over een, fysieke beweging is een ontzettend goede start van de dag. Wat je doet maakt eigenlijk niet zoveel uit, zolang je je lichaam maar in beweging brengt. Start de dag daarom met een zonnegroet of ga een rondje joggen. Dat is ook precies wat ik zelf heb gedaan. Benieuwd naar mijn ervaringen? Check dan even onderstaande video:

6. EEN GOED ONTBIJT IS HET HALVE WERK

Met een goed ontbijt help je niet alleen je lichaam op gang, maar je zorgt ook voor een goede basis voor de rest van de dag. Maar hoe doe je dat eigenlijk goed ontbijten? Met alleen een snelle boterham en koffie wordt je wel wakker van de cafeïne, maar dit is een garantie voor een crash. Probeer in plaats daarvan een mix van ongeraffineerde koolhydraten, proteïnes en gezonde vetzuren. Denk daarbij aan gebakken ei, met een meergranen wrap en wat groentes of havermout met nootjes.

Geniet van muziek en zing mee

Geniet van muziek en zing mee

 

7. LUISTER NAAR MUZIEK

Muziek is de manier om je eigen emoties te beïnvloeden. Je kan muziek dan ook gebruiken om jezelf elke dag te inspireren om vol energie aan de dag te beginnen. Zet de muziek daarom s’ochtends thuis, in de auto of op kantoor even aan laat je gaan. Doe een gek dansje of zing keihard mee.

8. MAAK JE HOOFD LEEG

Een hoofd vol zorgen is vaak de oorzaak voor moeite met opstaan door een slechte nachtrust. Het kan er zelfs voor zorgen dat je geen zin hebt in de dag die voor je klaar staat. Probeer daarom je hoofd leeg te maken door te mediteren of een lijstje te maken. Hulp nodig? Download dan de volgende opdracht: Reken af met energievreters en maak je hoofd leeg.

9. LAAT JE TELEFOON MET RUST

Het eerste wat veel mensen s’ochtends doen is hun telefoon pakken en kijken wat ze s’nachts allemaal hebben gemist. Hoewel dit een goede start van de dag lijkt, zorgt het er vaak voor dat de stress meteen toeslaat. We ontvangen namelijk al onze appjes, mailtjes en Facebook berichtjes op onze telefoon. Probeer je telefoon daarom in de ochtend eens met rust te laten en geniet van de rust.

knuffelen voor geluk - opstaan

knuffelen voor geluk – opstaan

10. KNUFFEL ER OP LOS!

Begin de dag met een heerlijke boost van het gelukshormoon Oxytocine en knuffel er op los! Tijdens knuffelen maken we namelijk gelukshormonen aan die ons een goed begin van de dag kunnen geven. Dit gevoel neem je de rest van de dag mee en geeft je een goede start van de dag! Pak daarom iedereen vast die in je weg komt ;-), je partner, de kinderen en misschien zelfs de buurman of die aardige collega. Het zorgt er zeker voor dat de moeite met opstaan een stuk minder wordt, want hoe leuk is het om s’ochtends al met een grote glimlach op je gezicht rond te lopen.

Trackback van jouw site.

Reacties (2)

Reacties zijn gesloten

https://visitmomence.com/

slot bet 100

https://eaglemoversthailand.com/

slot deposit 10 ribu

scatter hitam

https://idesignnailbar.com/

slot thailand

slot gacor

slot mahjong ways

slot depo 10k

joker123

joker123

slot qris 5000

depo 25 bonus 25

slot bet 100

gates of olympus

starlight princess

slot deposit qris

slot 777

pusatgame

sbobet88

roulette online uang asli

sicbo online uang asli

slot deposit 10 ribu

slot bet 100 perak

rujak bonanza

robopragma